Предприемачески мениджмънт при стартиране на нов бизнес

публикувано в: Въвеждащи статии

26 Мар
2013

 

Какво е вграждане на предприемаческия мениджмънт при стартиране на нов бизнес?
 
Веднага щом предприятието покаже първите признаци на успех, основателят-предприемач трябва категорично да си постави въпроса „Къде е моето място?“ и да го обмисли задълбочено.
 
Точно това направил Соичиро Хонда, създателят на „Хонда мотор къмпани“Предприемачески, мениджмънт, нов бизнес след разгрома на Япония във Втората световна война. Той не стартирал, докато не намерил подходящ партньор, който да управлява маркетинга, продажбите, персонала, финансите и дистрибуцията. Хонда установил, че мястото му било в инженеринга и производството и че не можел да ръководи нищо друго.
 
През 1903 г. Хенри Форд не стартирал преди да открие партньор, който да поеме сферите, в които не се чувствал сигурен – администрацията, финансите, маркетинга, дистрибуцията, продажбите и персонала. Човекът, на когото се спрял – Джеймс Къзънс – допринесъл за успеха на компанията толкова, колкото и самия Форд.
 
Новостартиралата фирма не се нуждае от борд на директорите. Нещо повече обичайният борд на директорите често не е в състояние да даде съветите, потребни на предприемача. Той обаче има нужда от хора, с които да обсъжда основните си решения и в които да се вслушва. Такива хора рядко могат да се намерят в самото предприятие.

Някой трябва да оспорва оценката на предприемача за нуждите на предприятието, за собствените му силни страни. Някой, който не е замесен в проблема, трябва да задава въпроси, да поставя под съмнение решенията и преди всичко да настоява за пазарна ориентация, формиране на бъдещ управленски екип и финансова предвидливост.
 
Това са примери за вграждане на предприемаческия мениджмънт при старта на нов бизнес.

 

Оцени:

Подобни публикации


Коментари:

Последни статии


БИЗНЕС КОНСУЛТАЦИИ
НАТИСНИ ТУК


КАЛЕНДАР НА СЕМИНАРИТЕ 2017
НАТИСНИ ТУК


Категории