Бизнес казус 6. Молбата за интервю

публикувано в: Казуси

08 Мар
2010

На кой ли мениджър не се е случвала подобна ситуация, поне веднъж в неговата кариера на ръководител?  Вероятно само на новоназначения...

 

Бизнес казус № 6:

Вие сте мениджър на отдел.  При Вас идва най-добрата Ви служителка с молба да й разрешите на следващия ден, сряда, да не присъства на работа.  Проявявате интерес защо се нуждае от този ден.  След кратко колебание тя решава да бъде откровена с Вас и споделя, че ще ходи на интервю за нова работа.

Вие сте шокиран.  Веднага си давате сметка, че с евентуалното й напускане ще се лишите от най-добрия си специалист и резултатите на отдела сериозно ще пострадат.

Как ще постъпите?  Служителката стои пред Вас и очаква Вашето мениджърско решение.

 

Коментар:

Препоръките на специалистите относно този бизнес казус можете да прочетете в коментар № 1.

 

Оцени:

Подобни публикации


Коментари:

(#1) Влад написа:

10:02 ч. на 08.03.2010 год.

Колкото и изненадващо и неприятно да е за Вас току що наученото, трябва да запазите самообладание. В момента не сте подготвен, така че най-правилното Ви решение е: „Съжалявам да чуя тази крайно неприятна за мен вест. Аз много те уважавам! Подай си молба за един ден отпуск и отсъствай утре.” За задържането на всеки професионалист трябва да се прави всичко възможно. За деня след интервюто се опитайте да установите причините, които са я накарали да си търси друго работно място. Проведете разговор с нея относно какво точно я демотивира, но не се опитвайте да установите в коя фирма кандидатства. Поискайте още една среща след 2-3 дни, на която да й направите предложение за коригиране на демотивиращите я причини и да се опитате да я задържите. Ако не успеете да я задържите запазете добрите си човешки отношения с нея. Качествени хора се намират трудно.

(#2) Мария Б написа:

12:35 ч. на 12.03.2010 год.

Попитайте я и какво очаква от новото си работно място. Много по - лесно ще говори за това какво иска и какво я мотивира, отколкото за това какво не харесва във Вашата компания. Вече знаете от какво има нужда тя и можете да направите крачка към задържането на служителката. Оценката, която тя дава в момента за компанията е жизнено важна за Вашата работа. Направете си труда не само да запомните това, което тя Ви казва, но и ако има основание да направите корекции по възможност веднага. Ако не можете да отговорите на нейните очаквания не Ви остава нищо друго освен да пожелаете "на добър път". Раздялата често е съпроводена с не много положителни емоции, но приемете, че колкото сте по - позитивни към този човек (стига той да отговаря със същото разбира се), толкова по - добър посланик на Вашите идеи ще имате в бъдеще.

(#3) Ками написа:

18:05 ч. на 12.03.2010 год.

Мария, от една страна много ми допада позитивния подход, който предлагаш. Така ще говорим само за положителни неща. От друга, малко се притеснявам, че ако причините за напускане са емоционални, напускащата няма да сподели. Например, ако напуска заради новоназначена преди 3 месеца интригантка, най-вероятно на въпроса какво очаква напускащата ще отговори нещо от сорта - добър колектив. А това няма да ни даде решението на проблема. Но пък от трета страна, наистина подхода ти е много позитивен.

(#4) Влад написа:

11:48 ч. на 13.03.2010 год.

Предложението на Мария много ми допада! Можем да започнем с него и ако случайно не получим необходимата ни информация, продължаваме да имаме възможност да зададем директен въпрос относно конкретните причини за напускането.

(#5) Мария Б написа:

14:18 ч. на 15.03.2010 год.

Абсолютно винаги можем да бъдем толкова конкретни, колкото ни позволява човека отсреща. Все пак за да даде индикация, че има проблем и търси нова работа се предполага, че има достатъчно доверие и желание да сподели. Ако не е така винаги можем да питаме доколкото острещната страна е готова да ни отговори...

Последни статии


БИЗНЕС КОНСУЛТАЦИИ
НАТИСНИ ТУК


КАЛЕНДАР НА СЕМИНАРИТЕ 2017
НАТИСНИ ТУК


Категории