Бизнес казус 7: Закъснението на Изпълнителния директор

публикувано в: Казуси

22 Мар
2010

Казусът ми бе представен през 1994 г от доц. Веселин Савов, който водеше занятията по дисциплината „Мениджмънт трейнинг”.  Десет години по-късно той ми помогна с разработването на система от тестове за подбор на кандидати за фирмата, в която работих.  Препоръчвам на всеки грижливо да пази познанствата с по-умни и по-способни хора.

 
 
Бизнес казус 7: Закъснението на Изпълнителния директор
 
Вие сте Изпълнителен директор на голяма фирма.  За 8.30 тази сутрин – началото на работния ден – сте извикали в кабинета си Мениджър човешки ресурси във връзка със зачестилите напоследък нарушения на трудовата дисциплина в отдела му и от самия него, изразяващи се най-вече в множество кафе-паузи и закъснения за работа – не с много, но често.
 
Тъкмо тази сутрин обаче, за беда, Вие, който по принцип не закъснявате, дори идвате малко по-рано на работа, се задържате в къщи и пристигате за срещата в 8.50.  Подчиненият, вече 20 минути стои пред кабинета и Ви чака. Вие го каните да влезе и да се настани.
 
Какво конкретно ще направите нататък?
Опишете точно всяко Ваше действие и решение!
 
 

Коментар:

Препоръките на специалистите относно този бизнес казус можете да прочетете в коментар № 1.

 

Оцени:

Подобни публикации


Коментари:

(#1) Влад написа:

09:51 ч. на 22.03.2010 год.

Честите закъснения и нерегламентирани почивки са сериозни нарушения на трудовата дисциплина. Те деморализират и разединяват колектива. И заради това следва да бъдат санкционирани по съответния начин. В казуса е налице едно конфузно обстоятелство – искате да санкционирате закъснение, а Вие самият сте закъснял. Правилното поведение: поздравявате, извинявате се за закъснението си, без да давате обяснения за причините и провеждате разговора все едно не сте закъснели.

(#2) Dido написа:

00:41 ч. на 23.03.2010 год.

Затворих очи като скролвах надолу за да не видя коментара :D Ще се извиня за закъснението си и ще поведа разговора така: -Как те кара да се чувстваш моето закъснение? (-"Некомфортно/ неприятно." Най-вероятно негативна емоция, която и аз изпитвам към неговата дисциплина") - По същия начин се чувствам и аз като виждам как (изброявам грешките му). Също така съм и разочарован, защото имах друго мнение за твоята работа. Такова поведение не се толерира тук. Но не случайно си нает на тази позиция и съм сигурен, че съвсем скоро (изброявам кое и как трябва да се промени по позитивен начин). Мислиш ли, че това може да се получи? (-"Да") -Прекрасно, ще очаквам да видя резултатите. Ако след кратък период промяна няма, тогава: Нов личен разговор с мениджъра и санкция

(#3) Милена написа:

18:37 ч. на 04.04.2010 год.

Вторият коментар, като че ли повече ми допада, тъй като в първия според мен е нарушен принципът за "справедливост". Не може да изискваме без да предлагаме.

Последни статии


БИЗНЕС КОНСУЛТАЦИИ
НАТИСНИ ТУК


КАЛЕНДАР НА СЕМИНАРИТЕ 2017
НАТИСНИ ТУК


Категории