Мъдрост срещу знание в бизнеса – логическа задача за евристично мислене

В бизнеса е важно да разграничаваме мъдростта (опитността) от знанието. Мнозина прочитат 5-10 книги по дадена тема и придобиват знание. Но, когато не е подплатено с опит (мъдрост), това знание е малко приложимо в реалния бизнес.

За илюстрация на разликата между мъдрост и знание, в бизнес аспект, ще разгледаме следната логическа задача за евристично мислене:
 

академия за лидери оод, логическа задача


Прочети..

6+5 бизнес правила на успешния предприемач

Успешните предприемачи – смели личности, които за своя сметка и риск подемат нова бизнес инициатива с цел печалба – съблюдават някои общи бизнес правила в тяхната дейност.  Дали следването на тези бизнес правила гарантира постигането на бизнес успех? – Първо да разгледаме правилата, после ще разсъждаваме.

бизнес правила


Прочети..

6 грешки в обявите за работа убиващи интереса у потенциалните кандидати

Хартиено копие на настоящата статия можете да намерите в бр.91/2016 на сп.“Твоят бизнес“

9 от 10 НR специалисти споделят: „Няма качествени кандидати за работа“. Статистически потвърдени факти са: населението на РБългария намалява с 27% до 2060 г.(1); образованието не създава професионални качества у ученици и студенти; много млади хора търсят реализация в чужбина. Това са обективни причини за по-трудния подбор на кадри… Но дали сме отстранили субективните – тези, които зависят от нас?  И ако има такива причини, имат ли те общ корен?


Прочети..

Търговски екипи – правилно ли ги обучваме

Развиването на продажбените умения на служителите от търговските екипи би следвало да е непрекъснат процес.  На практика е периодичен, а в някои фирми – спорадичен.  Обикновено не се прави разлика, от една страна, между различните обучителни програми, а от друга страна, между различните потребности на обучаваните.

Съществуват ли различни видове продажби в рамките на една организация?

търговски екипи, академия за лидери оод

Фиг.1. В кое умение да обучим търговеца


Прочети..

7 стратегически принципа за успешно мотивиране на екип

Мотивиране на екипите – вечна тема.  Защо?  Защото много малко лидери успяват да мотивират дългосрочно своите екипи.  Мотивирането е временно и динамично явление.  Литературата е залята от техники за мотивиране – добри краткосрочни техники.  Ала техниките без обща дългосрочна стратегия са като къща без основи – при силна буря се срутва и наранява обитателите.  Проблемът с мотивирането на екипи има три основни елемента: лидерът, екипът и начинът и времето на прилагане на мотивиращите действия, координирани в единна стратегия.

мотивиране на екипа, академия за лидери оод


Прочети..