Организационна производителност и организационна промяна. Модел на Бърк и Литуин

Моделът на Бърк и Литуин е ценен управленски инструмент в две направления: за диагностициране на текущата организация и за планиране на организационна промяна. Той създава възможности за мениджърите да бъдат по-ефективни, да постигат по-високи резултати.


Прочети..

Мъдрост срещу знание в бизнеса – логическа задача за евристично мислене

В бизнеса е важно да разграничаваме мъдростта (опитността) от знанието. Мнозина прочитат 5-10 книги по дадена тема и придобиват знание. Но, когато не е подплатено с опит (мъдрост), това знание е малко приложимо в реалния бизнес.

За илюстрация на разликата между мъдрост и знание, в бизнес аспект, ще разгледаме следната логическа задача за евристично мислене:
 

Прочети..

Търговски екипи – правилно ли ги обучваме

Развиването на продажбените умения на служителите от търговските екипи би следвало да е непрекъснат процес.  На практика е периодичен, а в някои фирми – спорадичен.  Обикновено не се прави разлика, от една страна, между различните обучителни програми, а от друга страна, между различните потребности на обучаваните.

Съществуват ли различни видове продажби в рамките на една организация?

търговски екипи, академия за лидери оод

Фиг.1. В кое умение да обучим търговеца


Прочети..

7 стратегически принципа за успешно мотивиране на екип

Мотивиране на екипите – вечна тема.  Защо?  Защото много малко лидери успяват да мотивират дългосрочно своите екипи.  Мотивирането е временно и динамично явление.  Литературата е залята от техники за мотивиране – добри краткосрочни техники.  Ала техниките без обща дългосрочна стратегия са като къща без основи – при силна буря се срутва и наранява обитателите.  Проблемът с мотивирането на екипи има три основни елемента: лидерът, екипът и начинът и времето на прилагане на мотивиращите действия, координирани в единна стратегия.

мотивиране на екипа, академия за лидери оод


Прочети..

Тест 13. Необходими качества и умения за създаване и развитие на успешен бизнес

Описание на теста „Необходими качества и умения за създаване и развитие на успешен бизнес“

 
Тестът е предназначен за решителните и амбициозни хора, възнамеряващи да поемат по трудния път на предприемачеството. Посочени са черти и умения на лидера предприемач, увеличаващи шансовете за създаване и развитие на успешен бизнес.  Накрая на статията са цитирани ползваните източници, адаптирани от автора съобразно неговия 20 годишен опит в практиката. Вашата задача е да се оцените максимално обективно и честно по всяка една от точките (сравнете самооценките си с колеги и приятели) като използвате Ликертовата скала (избирате само един измежду следните 5 отговора: напълно съгласен – съгласен – неутрален /нито съгласен, нито несъгласен/ – несъгласен – напълно несъгласен).

Прочети..