За да бъдем лидери трябва да умеем да чуваме критиките на висшестоящите и колегите. В противен случай градим собствен свят, чиято връзка с реалния бавно, но сигурно изтънява с годините. Не бихме искали да изпаднем в ситуацията на мой познат, управител на клон на мултинационална фирма, за когото и служители и шефове казваха, че е скъсал връзката с реалния свят през последната година от неговото 16 годишно управление. Когато дълго време хвърчиш високо, падането е много болезнено, както за падащия така и за колегите и шефовете, които оставя във фирмата след себе си.
Начинът, по който подхождаме към критичните забележки предопределя нивото ни на реализъм и качеството на взаимоотношенията ни с околните, в частност и с прекия ни ръководител.
Не ни прави чест да оправдаваме своята импулсивна реакция с думите „…той започна пръв”. Затова, нека се огледаме в огледалото и около нас, в търсене на четирите най-разпространени типа поведение, когато ни критикуват:
Прочети..