Лидерски умения (11отХ) – засвидетелстване уважение към екипа

Великият бизнес лидер подпомага израстването на всеки един член от екипа си.  Да уважаваш служителя е необходимо, но недостатъчно състояние на взаимоотношенията мениджър-служител.  Задължително е Лидерът да засвидетелства уважение!  Една от грешките ми в 17 годишната ми практика беше, че не демонстрирах в нужната степен уважението, което изпитвах към повечето служители, с които работех…

С един от младите мениджъри, комуто имам удоволствието да помагам да усъвършенства лидерските си умения, имахме следния разговор:

Мениджърът:  Лидерските умения са и много и разностранни.  Във всяка фирма и във всяка ситуация различни умения са потребни – не съществуват универсални лидерски умения…
От кое умение да започна?
Менторът:  Бизнес лидерът ръководи хора в името на постигане на определени резултати, цели.  Ако хората от екипа му са с високи качества, способни и отдадени на работата си, то лидерът и екипът му ще имат потенциала да постигнат максимални резултати.  Следователно, за да подобри вероятността за постигане на значими бизнес резултати, ръководителят трябва да започне от хората в екипа си.
Мениджърът: Звучи ми логично, но много общо. Какво конкретно да направя?
МенторътЗапочни да проявяваш истински интерес към хората си!  Например, през обедните почивки, наместо да обядваш сам, изключи мобилния телефон и отиди на обяд с член на екипа си.  Поинтересувай се искрено и тактично от неговата личност, хобита, интереси, какво го мотивира, какви са целитему в работата и в живота.  След обяда, но преди да започнеш да работиш, седни и се концентрирай върху начините, по които можеш да му помогнеш той да постигне някоя от значимите за него цели.  Избери такава, която би имала пряк или косвен положителен ефект върху работата.  Планирай кога ще направиш своето първо действие, активност.  И задължително осъществи планираната активност!  Не забравяй след време да коментираш целта и резултата от твоята активност със съответния служител!
Мениджърът: ВИЦ-ПАК.
Менторът: Какъв виц? И защо ПАК?
Мениджърът: ВИЦ-ПАК като акроним от
Внимание и
Интерес към хората и
Целите им.
Планирам
Активности.
Коментирам!
Според мен ВИЦ-ПАК ще действа, защото всички искаме шефът да се интересува от нас, искаме признание за усилията, признание за ролята ни в екипа, признание дори за това, че работим в тази фирма…Може би по-точно е да кажа, че искаме да се чувстваме значими.

Менторът:  Напълно си прав!  И както всеки процес, свързан с хората и ВИЦ-ПАК следва да е спирала – имам предвид, че стъпките на процеса са едни и същи, но надграждаш съдържанието – плавно навлизаш в по-голяма дълбочина… След време пак обядваш с този човек и повтаряш процеса стъпка по стъпка.  Когато подпомагаш растежа на хората си, те ще те подкрепят и уважават с години. Доброто поражда добро, и за теб и за фирмата!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *