Открийте кое е следващото число в числовата верига:
2, 9, 10, 12, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 200, …?
Задачата беше дадена на учениците и учителите от седми клас на СМГ. Нито учителите, нито учениците успяха да я решат.
Причината да публикувам тази задача е, че често подценяваме вредата от стереотипите, идеологиите, водачите, които сляпо следваме. Когато поставим „рамки” на мозъка си, той престава да вижда очевидните неща и пропуска елементарни логически връзки.
Много голям недостатък на образованието по целия свят е, че наместо да развива критичния любознателен подход на децата към заобикалящия ни свят, то им налага модели, които ги подготвяли да „успеят” в едно болно общество (наместо в полза на обществото, членовете действат преди всичко в своя лична полза). И когато пораснат тези деца вече не задават въпроса „Защо?“, не се и опитват да прескочат бариерите, наложени от това общество. И как тогава ще го променим? Как тогава ще излекуваме това общество?… А, ако сте стигнали дотук с четенето, то отговорът е двеста и едно, защото числовата редица е съставена от всички числа, започващи с буквата „д”, подредени по възходящ ред.