Визия

Визията се състои от два основни компонента.  Първият определя постоянните качества, ценности и убеждения на организацията, които не се променят с годините.  Този компонент, също така, описва основната цел за следващите поне 70-100 години.  Основната цел е главната причина за съществуването на компанията (например целта на Walt Disney: „Да правим хората щастливи.“).  Вторият компонент е дефиниране на голяма дръзка цел за следващите 10-25 години.  Вероятността за успех на такава голяма дръзка цел трябва да е не повече от 60-80%, но фирмата трябва да вярва, че може да я постигне.  Много важен момент за добрата визия е описването на „жива“ картина, конкретна и завладяваща, на постигнатия резултат.  Тази картина създава образ, който служителите да носят в представите си.
Визията, за разлика от мисията, е насочена изцяло към служителите на организацията.

« Back to Glossary Index

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *