Мениджър

Мениджърът е човек със законна власт в официалната организационна структура, комуто е възложено да (1)планира, (2)организира, (3)разпорежда, (4)измерва и (5)контролира работата на група хора за постигането на предварително зададена цел (Анри Файол 1841-1925).  В началато на ХХI век проф. Ричард Дафт (1964-) определя следните пет основни функции на мениджъра: (1)планира, (2)организира, (3)ръководи (leading), (4)контролира и (5)прогнозира.

Мениджър произлиза от manage(ръководя, управлявам), коренът на думата е man (човек). Мениджърите се занимават предимно с неповеденчески проблеми. Семантичното значение на „мениджър” е „ръководещ хора”.
« Back to Glossary Index

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *