Мисия

Мисията трябва да бъде вдъхновяващо послание отговарящо на въпроса: „Как възнамеряваме да спечелим в този бизнес?“ (определение на Джак Уелч, президент на Дженерал Електрик 1981-2001г).
За разлика от визията, мисията е насочена в по-голяма степен към външната среда (клиенти, доставчици), отколкото към вътрешната (служители).

Според нас, напълно погрешно, мнозина автори считат, че мисията описва бизнеса в който сме, самата организация, нейните клиенти или целта, поради която съществува компанията (последното е задача на визията).   Като резултат, повечето мисии са кухи послания, известни само на създателите си и не изпълняват основното си предназначение да вдъхновяват и насочват.

« Back to Glossary Index

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *